Witaj! Mam zamiar Tobie przedstawić jak najlepiej grę Unturned.

Włączyłem grę. I co?

Kliknij PLAY i następnie:

SINGLEPLAYER - zaczniesz swoją przygodę na wyspie księcia Edwarda.

SERVERS - możesz dołączyć do innych w przeglądarce serwerów.

CONNECT - za pomocą IP i Portu możesz się połączyć bezpośrednio z serwerem np. kolegi.

Kliknij SURVIVORS i

CHARACTER - żeby określić profesję postaci (więcej potem).

APPEARANCE - żeby zmienić wygląd.

GROUP - żeby wybrać grupę ze Steam'a którą będziesz posługiwał się w grze (więcej potem).

CLOTCHING - opcja tylko dla osób które zakupiły wersję VIP, umożliwia wybranie ubrania.

CONFIGURATION - rozmaite opcje i ustawienia.

WORKSHOP - edytor map połączony z warsztatem Steam.

Możesz też kupić wersję premium za 4.99€ (ok. 21 zł) klikając PERMANENT GOLD UPDATE. Wersja premium umożliwia większy wybór np. fryzur czy kolorów.

Singleplayer

Tryb singleplayer ma cztery (3+premium) tryby trudności:

EASY - dla początkujących graczy, wszystko jest po prostu łatwiejsze;

NORMAL - zbalansowany tryb;

HARD - tryb dla zaawansowanych graczy, gracz jest słabszy, szybciej umiera itp.

GOLD - tryb dla graczy którzy kupili wersję Premium.

Zaczynając możemy też wybrać mapę na której będziemy grać (domyślnie PEI)

Jak zacząć?

Sterowanie (chyba że ustawiłeś/aś inne w opcjach) WASD by się poruszać, CTRL żeby kucnąć, Z aby się czołgać, SPACJA do skoku, SHIFT by biegać, Q i E żeby się wychylać, I dla ekwipunku. Resztę możesz zobaczyć sam/a w opcjach.

Znajdź najbliższe miasto i uważając na Zombie zbieraj co popadnie - ubrania, broń i jedzenie. Gdy będziesz miał/a już trochę rzeczy, posegreguj je. Pamiętaj o obserwacji pasków: ZDROWIA, GŁODU, PRAGNIENIA, RADIACJI I ENERGII. Każdą z statystyk możesz logicznie odnowić - zdrowie apteczkami (jeżeli głód i pragnienie są zaspokojone będzie odnawiać się samo), głód jedzeniem (ale np. pomidor odnawia także pragnienie), pragnienie napojami, radiację lekami (apteczki leczą i zdrowie i radiację), energia jest potrzebna żeby biegać, skakać itp.; odnawia się sama, można też użyć energetyków. Każdy Zombie daje ci troszkę XP - potrzebne żeby zrobić z ciebie mega koksa. XP możesz rozdysponować klikając U (zależnie którą profesję wybrałeś/aś, jej drzewko rozwoju będzie wymagało mniej XP do następnego poziomu). Znajdź jakiś pojazd - jest ich dużo, więc znajdziesz taki jaki ci będzie odpowiadał. Dbaj o niego - pilnuj żeby był sprawny i miał pełny bak. W późniejszych etapach gry możesz na nim dobudować fajne rzeczy - druty kolczaste lub skrzynki. Teraz pozostaje ci dowolność - możesz założyć bazę, lub zamienić swoje auto w bazę. Zwiedzaj rozmaite tereny PEI i szukaj tego czego potrzebujesz. Niektóre miejsca będą od ciebie wymagały przygotowań np. Baza wojskowa. Teraz możesz już po prostu GRAĆ!

Walka

Walcz tym czym lubisz - bronią białą, palną, cięciwową itd. Jednak jedna zasada z każdej gry także tu się sprawdza: głowa = najszybsza śmierć, więc celuj w nią. Co do broni pozostawiam Ci wybór - każda jest w czymś lepsza i gorsza. Wraz z umiejętnością Overkill będziesz zadawać więcej obrażeń.

Co jeść?

Wszystko co nie jest surowe, zepsute, przegniłe lub podejrzanie wygląda. Najlepiej jest założyć farmę i spożywać wyroby ze swojej działki lub polować na jelenie i smażyć ich mięso nad ogniskiem.

Multiplayer

Multiplayer dzieli się na dwa tryby:

PvE - gracze kontra zombie (lepiej tu zacząć, gracze nie będą się sępić na twój ekwipunek)

PvP - każdy na każdego (lepiej się z kimś zgadać, bo za długo nie pożyjesz sam)

Crafting

Więcej tutaj.

Więcej z Fandomu